Uilkje in Oeganda

All by myself

(As usual... English story below)

Kennen jullie die trieste (en hilarische) scene uit Bridget Jones Diary met het nummer All by myself? Zo voel ik me nu soms een beetje. Jessica heeft besloten haar onderzoek hier stop te zetten en terug te gaan naar Nederland.

Al vanaf het begin had ze verschillende problemen met haar gezondheid, geen ernstige dingen maar alles bij elkaar wel heel erg lastig. We vergelijken haar hier met een Frisian Cow... die koeien zijn namelijk niet zo geschikt voor deze omgeving en hebben een speciale behandeling nodig. Meestal zeg ik dat ik een Frisian ben aangezien ik toch iets meer Friezin ben dan Jessica ;) (wat hilarische situaties oplevert aangezien ze met Frisian hier dus een koe bedoelen of, omdat die koeien nogal dik zijn, een dikke vrouw). Voor Jessica gaat die vergelijking dus ook op omdat het met haar alleen goed gaat als ze een heel aantal dingen aanpast.

Het eten was voor haar een probleem en ook het reizen was geen pretje. (Verder laat ik de lange klachtenlijst achterwege, ook al had ik toestemming deze van A t/m Z te vermelden op mijn weblog :P) Het was een moeilijke keuze voor haar maar uiteindelijk heeft ze de knoop door gehakt en besloten om naar huis te gaan. Gisteren hebben we afscheid genomen.

Ik zal haar zeker missen! Het klikte super, we hebben een hoop lol gehad, ze was de kritische en nuchtere beoordeler van mijn onderzoeksideeën en m'n maatje waarmee ik me kon verwonderen om al die gekke Afrikaanse gewoonten. Weer deed het me versteld staan hoe snel er een band kan ontstaan.

Dus nu ben ik hier ‘all by myself' maar eigenlijk is dat helemaal niet zo want ik heb hier zoveel lieve en gezellige mensen om me heen! Ik zie het hier nog wel zitten hoor, geen Bridget Jones acties voor mij ;)

Volgende keer weer reisverhalen, voor nu deze ‘huishoudelijke mededeling'.

Liefs Uilkje


All by myself

Do you know that depressing scene from the movie Bridget Jones Diary with that song ‘All by myself'? Sometimes I feel a bit like her... Jessica decided to stop her research over here and go back to ‘Dutchland'.

From the moment we arrived she had some health problems, not really serious problems but all together very annoying. We called her our Frisian cow, those cows need a lot of pampering around here. Most of the time I say that I'm a Frisian (because I'm really more a Frisian than Jessica :P) this causes some hilarious moments because they know Frisians here as cows or as a word for a fat woman (due to the fact that Frisian cows are fat). But since Jessica also needed a lot of pampering to cope with various problems around here, ‘Frisian' also suits her.

Especially the food and the traveling caused her a lot of inconveniences. There was a long list of health problems but I won't list them all on my weblog even though she gave me permission to do so :P It was a hard decision but in the end she decided to go home. We said goodbye yesterday.

I'll miss her for sure!! She was my tight buddy, we had lots of fun, she gave me helpful feedback on my research ideas and she was the one I could talk with when it came to all those strange African habits (yes, some things are still strange to me). It surprised me again how a friendship like that can develop so fast.

So now it is ‘all by myself' but actually this isn't really true because I've so many great and caring people around me! I'm still enjoying my time here, to the fullest ;)! So no sad Bridget-Jones-look-a-like situations for me!

Love Uilkje

Reacties

Reacties

Jimmy

Finally I get the opportunity to react first!!! Its sad that Jesca cudn't bear any more with the mishaps and we shall all miss her but 'you are not alone ....' Gather yourself and walk with us, you won't like to stop.
Jimmy

elske

hey uilkje,

wat jammer dat Jessica naar huis is.
je zult haar vast wel missen...

maar vergeet niet:

doordat je ons zulke mooie verhalen schrijft is het net of we allemaal eigenlijk een beetje bij je zijn!!

dikke knuffel van mij!

Heleen

Lieve Uilkje, wat jammer dat je reisgenootje ervandoor is. Ik wil haar best vervangen hoor ;) En wat heb je weer leuke foto's gemaakt! What's up with all the guys? Me getting curious :) Ik vind het nog altijd super om al je verhalen te lezen! Blijf genieten!

Alle liefs, Heleen

Rienk

Hee uilkje, ik sluit me aan bij de vorige reacties. Hou je taai en blijf genieten. elke ervaring is weer 1 dr bij.

hier in nederland is het weer lekker nederlands, dat wil zeggen regen, regen en nog eens regen. van dat heerlijke miezer weer.
verder, ben hard opzoek naar een nieuwe baan aangenzien mijn contract binnenkort verloopt. gaat nog niet helemaal soepel maar I keep my hopes up.
dikke knuffel XXX

Uilkje

Bedankt voor de lieve reacties!

Ik hoop niet dat dit verhaal te zielig over komt want dat is niet de bedoeling hoor! Hoe graag ik het ook samen af had willen maken, ergens voelt het ook wel als een uitdaging om hier nu 'alleen' te zijn.

Jimmy, I all ready can't stop anymore!

Elske, je bent echt een trouwe reismee fan! haha, dank je wel voor je lieve woorden!

Heleen, all the guys... hmmm daar kan ik hier niet teveel over los laten (Vragen kun je mailen naar ulageveen@umu.ac.ug) ;) :P

Rienk, het regent hier ook!!! regenseizoen is begonnen... Heel veel succes met solliciteren! You can do it! Remember 'Patience Pays'!

Ook voor alle vorige reacties van iedereen!! BEDANKT!!

x

PS Ik zie net dat het zonnetje er al weer doorkomt :P

Jessica

Hier is ze dan, the Frisian cow herself hihi

Wat een mooi verhaal Uilkje. Je hebt geweldig beschreven hoe het de afgelopen tijd is gegaan. Je weet dat het moeilijk is geweest om de beslissing te nemen. Zoiets geef je natuurlijk niet zomaar op. Maar dit leek ons beide uiteindelijk toch de beste oplossing. Ik kan al je lieve vrienden en familie thuis ervan overtuigen dat het goed met je gaat, dat er bijzonder goed op je 'gepast' wordt in Nkozi en dat je geniet van elk moment in Afrika. Ik kon me geen betere reisgenoot (en inmiddels vriendin) wensen!
Bedankt voor veel bijzondere momenten samen Uilkje:) Dit zullen we niet snel vergeten...

O ja, wat de leuke mannen op de campus betreft... daar mag je best eens wat meer over vertellen hoor;) vinden de mensen thuis vast spannend om te horen hihi (ik plaag je een beetje, ben je inmiddels wel gewend toch?)

Ik wens je nog een toptijd daar lieverd! Morgen ga ik naar Tanzania om vrienden op te zoeken. Volgende week ga ik door naar Holland. Zal inderdaad wel even moeilijk zijn om te wennen aan de kou... Maar eerst bijkomen, het is belangrijk dat ik me snel weer topfit voel. Daarna weer aan de slag met mijn studie.

Dikke knuffel, Jes!!!

Danny

Heeee Uilkje,

ik ben er zeker wel in juni bij hoor. Mocht jet zover komen dat ik eerder naar huis ga, dan kom ik gewoon weer terug naar Tanzania voor het congres. En om jou de olifanten te laten zien natuurlijk;)
Veel sterkte daar en zo te lezen gaat dat wel lukken.

groetjes,
Danny

Jitske

Hey Uilkje!

Ik vind het al knap dat je de stap hebt gezet om naar Oeganda te gaan en nu ga je er in je eentje voor, heel knap! Hier in Nederland gaat alles zijn gangetje.. Met Rika gaat ook alles goed! Wordt je onderzoek nu ook aangepast nu je er alleen aan moet werken of niet? Nou, heel veel succes met je onderzoek en geniet van je vrije tijd daar!

Liefs,
Jitske

kleefstra

leuke verhalen je hebt er erg naar je zin he? wij wensen jullie allemaal heel fijne pasen en zullen aan je denken met verlangen naar jullie mooie weer .het is hier echt hollands groetjes nies en jelle

kleefstra

fijne pasen

dianne

ja vertel es wat meer over die mannen ;)
jammer dat jessica weg is, wie zijn de mensen waar je nu mee optrekt?
ga je nog wat leuks doen met pasen (als dat daar leeft dan)
xx

Elbrich

Nu dus in je 'eentje', maar volgens mij heb je het daar best gezellig met al die lokale luitjes om je heen! Succes met je onderzoek en ga vooral door met genieten! :-)

zwager henri

heey uilk...
supper bedankt voor die hele snele reactie terug op mijn mail....
maar nu kan ik nie terug mailen.... om AL die vragen van jouw te beandwoorden
....
als het me lukt je terug te mailen doe ik het zo snel... mijn hotmail doet niks of zo iets... foutmelding....

grz... henkie

Loes PdV

Hee die Uilkje!! wat een geweldige verhalen en foto's!! Tis natuurlijk jammer alleen achter te blijven, aan de andere kant krijg je daardoor ook weer een heel andere ervaring mee.. lekker van genieten hoor, voor je het weet ben je weer in koud fryslan. Tot snel, groetjes Loes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!