Uilkje in Oeganda

Je moet van een mier geen olifant maken

Het laatst geplaatste verhaal op mijn blog was 2008! Sinds die tijd ben ik met mijn scriptie bezig geweest, in Joure gaan wonen en heb ik een leuke baan gekregen op Stenden hogeschool.

Dat schrijven van die scriptie duurde wel erg lang... maar het is toch gelukt en ik ben op 30 maart afgestudeerd. Vanaf het moment dat ik Oeganda verliet wist ik al dat ik terug wilde, zoals een vriend van me net zei 'African soil sticks' ... well I guess so.... want hier ben ik weer. Dit keer zonder al te veel verplichtingen maar alsnog met een hele planning aan 'things to do'! Ik ben hier nu alweer bijna anderhalve week en heb veel vrienden ontmoet, heb de twee nederlandse studenten ontmoet die hier nu onderzoek doen voor het ESLA project, heb mijn supervisor uit Nederland ontmoet, ben weer naar de universiteit geweest en naar mijn onderzoeksscholen om het onderzoek te overhandigen en heb onze sponsordochter en haar opa en oma ontmoet.

Het is leuk, interessant en soms een beetje irritant ;) om weer door dezelfde en door nieuwe dingen verbaasd te worden hier en weer aan sommige dingen te moeten wennen. Douchen met koud water (zo verwend... ik weet het), de omgangsvormen, de manier van afspraken maken, mannen die hand in hand lopen, de warme manier van groeten, het eten, de beestjes, het relaxte tempo, het geld met de vele nullen, het vele stof en uilaatgassen happen, achterop de boda (brommer). Maar zoals ik van een wijs en bovenal erg vermakelijk persoon heb geleerd, je moet van een mier geen olifant maken!! :D (De insecten inclusief de mieren lijken hier wel gesupersized, vandaar deze uitspraak)

Voor vandaag staan er weer een aantal meet and greats op het programma (en ik moet nog de nodige kleren met de hand wassen waar ik zo wel snel eens aan mag beginnen). Morgen een kerkdienst en een middagje strand met vrienden. Dinsdag ga ik naar Burundi toe om ook daar vrienden te ontmoeten! Ik kan niet wachten! Maar toch hoeft de tijd ook niet sneller te gaan!

Goed dit was misschien niet het meest interessante verhaal dat ik ooit heb geschreven op deze blog maar jullie zijn weer even op de hoogte! Misschien later nog een vermakelijk verhaal over enkele typisch Afrikaanse ervaringen! En hopelijk nog een paar foto's! Laat me nu maar eens aan die handwas beginnen want voordat ik al dat oranje stof eruit heb gewassen is het alweer tijd om richting het hectische centrum van Kampala te gaan om opnieuw stoffig te worden! Maar nogmaals... ik maak van geen enkele mier een olifant want ik heb vakantie!!!

Groetjes Uilkje!

Reacties

Reacties

Ingathafinga

He leave!

Leuk om toch ff van je te horen (lezen), ook al is het inderdaad niet zo interessant ;-)...

Tink oan dy!

Tut!

Ester-Eltje

Hee Uilkje,

Je begint een beetje op een Friese Floortje Dessing te lijken haha. Ben blij dat je het er weer naar je zin hebt!

Veel plezier nog bij alles wat je van plan bent te doen en hopelijk lezen we binnenkort weer wat van je.

Groetjes EE

Ger(da)

Zo te horen geniet je stiekem toch wel van die "mieren"veel plezier nog!
Groetjes Ger(da)

Sandra

Hey!

Altijd leuk om een blog te lezen hoor! En wat betreft 'African soil sticks', tsja ik kan me er wel iets bij voorstellen ;)

Veel plezier!
Sandra

Rinske

Hey,

Leuk om weer te lezen waar je bent.
Veel plezier daar!

Groetjes

Jessica

Mooi om te lezen! En veel plezier in Burundi :-)

Liefs, Jes

nies

leuk dat je het naar je zin hebt ,geniet maar,want hier moet je straks weer hard werken .gr jelle en nies

Marius

Hey Uilkje,

van harte gefeliciteerd nog met je bull. geniet ervan.

Mafabi

Leuk fkes een berichtje van je te lezen! Miereneuken is ook zo'n term. Maar of diegene nou de term antfucking zal kennen, kwaitnait... Het zou voor hem ook weer een verrijking van kennis zijn.
Hier mis je alleen maar een paar zonnige dagen.
Enjoy hakuna matata,

liefs

Billie

Hey Uilkje,

Wat super om weer even geupdate te worden! Gefeliciteerd met je bul! En ik wens je heel veel plezier in Oeganda! Hoe lang blijf je? Oh... ik krijg instant heimwee!

Liefs Billie

Ben

Weer in Uganda... heerlijk!

Geniet met volle teugen zou ik zeggen!

Jimmy

!!!!

Margreet

Ha Uilkje,

Nog van Harte gefeliciteerd met je Bul!
Het blijft leuk om je reisverhalen te lezen.
Veel pleizer nog.

Groetjes Margreet

Fedde

Hey avonturier!

En heb je nog wat schone kleren voor de laatste weken?! Er zijn daar wel de moderne middelen om een blog bij te houden...maar een wasmachine ho maar ;-)
Leuk om je verhaaltje te lezen...ook die van je vorige periode!
Hey meid, geniet nog ff lekker van je tripje!! Als je weer terug bent spring je maar s ff bij me achterop mn boda ;-)
Grtz

Sharon

Hee Uilk,

je voelt je weer helemaal thuis heb ik in de gaten..
nou veel plezier! en ik zal je verhalen in de gaten houden!!

Groetjes vanuit Amsterdam!
Sharon

Hester

Hoi Uilkje,
Toevallig keek ik op mijn yahoo account (die gebruik ik eigenlijk niet meer) en zag daar nieuwe mailtjes van jou. Leuk dat je weer op reis bent en geniet ervan!! Ik vind het leuk om je verhalen te lezen en foto's te bekijken en heb daarom mijn mijn emailadres wat ik wel gebruik even ingevuld( yahoo kun je verwijderen dan).
Veel plezier!!
groetjes!
Hester

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!