Uilkje in Oeganda

Warm welkom

Over en over en over heb ik me ingebeeld hoe het zou zijn om terug te komen in Oeganda. De tijd ging de laatste week naar mijn idee langzamer dan ooit! De warme Afrikaans geurende lucht als ik het vliegtuig uitstap brengt me meteen terug naar die eerste keer toen ik van hetzelfde trapje liep. Toen probeerde ik me zo weinig mogelijk voorstellingen te maken en nu kon ik maar niet stoppen te bedenken hoe het zou zijn om weer even terug te mogen!

Maar hier ben ik dan toch! Voor een maandje terug in Oeganda op de campus waar ik de eerste periode ook zat, sterker nog, ik heb zelfs dezelfde kamer. Dit keer iets kaler want alle foto's en kaartjes zijn niet meer mee gegaan, het is tenslotte maar voor een maandje (maar ik hang zo toch maar wat stiekem meegenomen foto's op denk ik...).

Zaterdag heb ik de hele dag van hot naar her gerend hier om iedereen te begroeten, ik had het de studenten niet verteld dat ik terug kwam en ik heb me kostelijk vermaakt om hun reacties. Ik zit er alweer helemaal in met de ‘how-are-you's' en mijn magere vocabulaire in Luganda is ook al grotendeels weer terug gekomen.

Ik ben hier om voor mijn onderzoek een workshopdag te organiseren voor leerkrachten, ouders en andere betrokkenen bij basisonderwijs. Daarnaast wil ik nog een aantal interviews overdoen deze periode en een aantal organisaties bezoeken die betrokken zijn bij de problematiek van het voortijdig schoolverlaten. Genoeg te doen dus ik pas er maar beter heel goed op dat ik niet weer zo gemakkelijk gewend raak aan de ‘African Time'.

Tsja, klinkt mooi allemaal he!? Ondertussen zit ik wel weer een half pak koekjes te verorberen omdat het eten me toch niet zo goed smaakte tijdens de lunch. En dat terwijl er nu al 10 mensen hebben gezegd dat ik aangekomen ben! Maar laat ik jullie er aan herinneren... dat is een compliment hier :S Zo vinden ze ook dat ik er heel ‘fresh' uit zie... jaja, heel wit dus, en ik maar zonnebanken van te voren. Maar ik ben inderdaad heus wel enorm heppiedepeppie (er zaten toch geen auteursrechten op die term??) dat ik terug ben, ik ben best wel een mazzelpik!!

Binnenkort weer een berichtje van mij!

Liefs Uilkje

Warm welcome

Over and over and over again I was fantasizing about how it would be to be coming back to Uganda. Time has never past as slow as this last week! The warm scented African air brings me immediately back to the first time, when I stepped off those same stairs. While that time I was so careful about having expectations, this time my mind couldn't be fuller of them! I couldn't stop imagining coming back to this beautiful country!

But here I am! Back for one month in Uganda, on the same campus as before actually even in the very same room! A little less personal decorated this time, I left most of my snaps and postcards at home but I think I put some of them somewhere in my suitcase so I think I'll go looking for them soon...

Saturday I've been all over the place running from room to room to greet as many people as possible, I didn't tell them I was coming back and actually I should have brought my camera along as some of the faces would have made a pretty cool picture! LOL! My flow in the ‘how-are-you's' is back and I'm also finding most of my very little Luganda back. I'm walking up straight again, smiling at everyone because I'm very aware of being looked at as being a mzungu... I guess that doesn't change that fast. But hey, what has changed actually?

I'm here to do some more research. I'm going to organize a workshop day for teachers, parents and other stakeholders in primary education. I want to redo some of my interviews and I'd like to visit some organizations working on the problem of early school leaving. I've got enough to do, I'd better watch out not to go back to ‘mode- African Time', cause I know I could easily adjust to that...

Sounds great doesn't it? In the meantime I am eating half a package of biscuits cause lunch wasn't so tasteful if you ask me, maybe not the best thing to do since at least ten people told me I've put on weight. But actually, yes I'm so so so happy about being back, I think I'm a very lucky person!

More to come this month....

Love Uilkje

Reacties

Reacties

Jessica

Hey Uilkje,

Goed aangekomen en je bekende kamer weer terug, leuk om te horen. Deze keer zonder je reismaatje, mis je me al een beetje;) Ik kan het me niet voorstellen, de campus van de Martyrs University is een warm nest voor jou dus geniet ervan!!!
Ik stap zo met mijn bleke snoetje op de fiets. Het is gelukkig droog, de zon schijnt niet vandaag. Kortom, je hebt het goed voor elkaar. Een fijne tijd en wil je een aantal lieve mensen de groeten van me doen? Je weet wel wie je vooral niet moet vergeten:) Thanks.

Veel liefs Jessica

Marieke

Hee Uilkje!!

Wat heerlijk om je reisverhalen weer te lezen! Ik heb de afgelopen dagen vaak aan je gedacht en ben blij om te lezen dat je het fijn hebt daar! Ik wens je een super mooie maand toe! We houden contact.

Kus Marieke

Billie

Hey Uilkje!

Wat tof dat je weer terug bent! Ik wil ook!! Geniet er lekker van he, en ach... als je het niet af krijgt ga je toch nog een keer terug? :)

Heel veel plezier!

Liefs Billie

Gonneke

Wat leuk om je verhaal te lezen, een goede schrijfster die weer een bijzondere ervaring opdoet!
Ik volg je vanuit dit grijze landje.
Gonneke

Ben

Heerlijk! Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt! Terug gaan naar mooie lokaties is echt fantastisch!...

Wil je al vast succes wensen met het niet gewend raken aan de Afriacan Time... Ik ben erg benieuwd of dat gaat lukken. :)

Groetjes en geniet!

Ben

dianne

gelukkig hadden we hier nog flink chicken tonight zitten eten, zodat je een bodempje hebt haha.
hoop dat t eten beter wordt en anders ben je bij terugkomst in nederland mijn nieuwe project om al die koekjes er af te krijgen ghe ghe...

succes en veel plezier!

Sander

Je bent er al! Sta niet eens bij stil dat het al november is!!! Heerlijk veel plezier hoop dat het in alle opzichten een fijn weerzien is en dat het is zoals je het verwacht.Zo te lezen wel... Geniet ervan!!!
Kus
Sander

Ester-Eltje

Hee Faam,
Bin blyd dast it no alwer sa nei it sin hast!
Geniet er mei folle teugen fan. Ik sil fol spanning foar de komputer sitte dyn ferhalen te lezen!
Oant sjen!

Groetnis EE :)

Mafabi

Hey Uk!

Wat een heerlijk gevoel zeg om daar terug te zijn, ben heel blij voor je! Ben ook benieuwd hoe t is om Jimmy weer te zien? En hoe was de stop-over Amsterdamned ;p?
Hier heb ik nu elke dag feestjes tot laat in de morgen!
Nee hoor... 't is maar stilletjes zonder je, weer even wat anders. Enjoy!

Danny

Heee Uilkje,

100.000 Afrikaanse interviews afluisteren en uitwerken in Nederland is bijna hetzelde als er weer zijn. Ha, en dat vond jij dus niet.

goede zet.
heel veel plezier en misschien dat het de tweede keer nog leuker is dan de eerste keer? Misschien een leuke vraag voor in je onderzoek ;)

groetjes,
Danny

Ingathafinga

Auntie UK...

Hoe ist pop, mis je het broodje gehakt van de laatste dag al?? Of de pannenkoek misschien?? Mis jou stiekum wel......

Pop heel erg lekker genieten daar en laat je me binnenkort nog even wat onderzoeksdetails (-; weten?

Hele dikke tút!!

jkleefstra@hotmail.com

hallo.uilkje opdeze grijze natte 11de november wil ik je toch even alle goeds toe wensen met je onderzoeken,als ik iets moet onderzoeken is het altijd koud en nat .meid doe het goed.goeten jelle en nies

Wiekie

Hallo Uilkje ik wens je een goede tijd daar en bedankt
voor je mooie ver haal en belevenissen je geniet nu nog bewuster denk ik ,ook veel sterkte met de opdrachten die je daar nog moet doen,
heel veel liefs tante Wiekie

Marjolein

Heey Uilkje,

Ik ben weer back op stenden, voor kort nu, tot 1 december. Gelukkig een stage gevonden. Maar ik heb je weer gevonden en als mijn mailbox het weer doet kan ik je mailtje lezen. Het regent hier heeel erg, niet tof. Daar is het ook regenseizoen of niet? Valt het tot nu toe mee? Erg leuk verhaal trouwens, je bent een goed blogger! Ik zeg vast tot ziens want we komen elkaar vast nog wel eens tegen op CSA/IO.

Liefs Marjolein

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!